Wywrotki trójstronne firmy Henschel Engineering Automotive można stosować na różnych pojazdach dostawczych i ciężarowych. Nadwozie i podwozie pojazdu połączone są ze sobą za pomocą stalowej ramy pośredniej.

Część dolna
stalowa rama pośrednia składa się z podłużnic połączonych poprzecznymi trawersami, na których mocowane są: siłownik wywrotu i agregat hydrauliczny. Rama przygotowana jest do montażu na konkretnym modelu samochodu (odpowiednie pozycje konsoli mocującej). Mocowania nadkoli zawarte są w zakresie dostawy, a nadkola można zamawiać opcjonalnie z dostępnej bogatej oferty.

Nadwozie samowyładowcze
Platforma oparta jest na stalowych podłużnicach i poprzeczkach. W podłodze znajdują się uchwyty mocujące do zabezpieczania ładunku, zgodne z normami DIN 75410-1 lub EN12640. Burta czołowa (wys. 400 mm) jest wzmocniona usztywnieniami. Burty boczne w standardzie wykonane są z anodowanych profili aluminiowych o wysokości 400mm i grubości 25mm. Burta boczna jest otwierana, burta tylna jest otwierana i uchylna. Opcjonalnie oferowana jest osłona kabiny ze zintegrowanym wspornikiem drabiny (długich elementów).

Hydraulika i sterowanie
Wywrotka standardowo wyposażona jest w agregat hydrauliczny o mocy 2000 W. Pięcio- lub sześciostopniowy siłownik wywrotu posiada chromowane cylindry. Boczny wywrot jest ograniczony do ok. 45 stopni wyłącznikiem bezpieczeństwa. Sterowanie wywrotem odbywa się za pomocą systemu zdalnego sterowania, który jest zamontowany i okablowany w kabinie kierowcy. Materiały przyłączeniowe dostarczone są w dodatkowym opakowaniu, kable przyłączeniowe o przekroju 35 mm² są zawarte w zakresie dostawy.

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu do 5,0 t
Dopuszczalna ładowność
2450 kg
Długość do 4000 mm
Szerokość do 2230 mm
Burty Profile aluminiowe o gr. 25 mm i wys. 400 mm
lub
profile stalowe o gr. 33 mm i wys. 400 mm
Podłoga

Blacha stalowa o gr. 2,5 mm

Zamki/słupki

Armaton 4000 XF

Przedłużenie ramy pośredniej do montażu dźwigu lub skrzyni narzędziowej

Burty stalowe
• Burty aluminiowe malowane
• Wspornik drabiny tylny
• Podwyższenie burt (stalowe o wys. 700mm lub aluminiowe o wys. 400mm) lub inne np. z siatki
• Specjalna osłona kabiny
• Skrzynki narzędziowe
• Uchwyt wlewu paliwa
• Belka oświetleniowa
• odbojniki

Wszystkie elementy wykonane są z ocynkowanej stali
• System ochrony antykorozyjnej: powłoka nanoceramiczna
• Malowanie proszkowe (dwie warstwy farb proszkowych: podkład oraz farba nawierzchniowa o łącznej grubości 120 µm)
• Kolory standardowe: MB 7350 novagrau (grafitowy), RAL 2011 tieforange (pomarańczowy), MB 9147 arktisweiß,
VW R 902 Grauweiß, Ford Diamantweiß, RAL 9005 Schwarz
• Za dodatkową opłatą dostępne są również inne kolory z palety RAL (z wyłączeniem lakierów metalicznych)